Rozwijaj siłę całego ciała i buduj maksymalną masę mięśniową za pomocą prostego zestawu hantli

Jest wiele powodów, dla których ćwiczenia z hantlami są tak popularne – nie tylko oferują większą różnorodność niż każdy inny zestaw gimnastyczny, ale przy odrobinie wyobraźni, ćwiczenia z hantlami pomogą Ci również przyspieszyć utratę tkanki tłuszczowej, rozwinąć siłę całego ciała, zbudują maksymalną masę mięśniową.

Korzyści z ćwiczeń i treningu z użyciem hantli

zwiększają stabilizację i aktywację mięśni, dzięki czemu angażują więcej włókien mięśniowych.

są generalnie bezpieczniejsze, gdy trenuje się samemu.

zmuszają kończyny do jednostronnej pracy, identyfikując słabości.

są skuteczne w przeciążaniu mięśni w celu przerostu i  zwiększają zakres ruchu.

to najłatwiej dostępne i najłatwiejsze do skalowania ciężary w warunkach domowych

pozwalają wyrównać wszelkie nieznośne zaburzenia równowagi mięśniowej, gdy się takie pojawią. Równomiernie rozłożone zyski zapobiegają kontuzjom.

Czym są hantle?

Z definicji hantle to krótki drążek z ciężarem na obu końcach. Podstawowa koncepcja ich używania do ćwiczeń jest taka sama od wieków. A skoro o tym mowa, przodkowie tych zmyślnych ciężarków sięgają czasów starożytnej Grecji.

Hantle są stosunkowo niedrogie, bardzo wygodne w przenoszeniu i idealne do domu. Hantle to  świetne rozwiązanie, jeśli nagle nie możesz iść na siłownię. Kupując kilka hantli, możesz mieć pewność, że masz wszystkie narzędzia do najlepszego treningu w domu lub sesji na siłowni.

Można znaleźć hantle, które ważą od 1 kilograma do 170 kilogramów, jednak oferowana w sprzedaży większość hantli mieści się w przedziale 2,5-12 kilogramów.

Czy ćwiczenia z hantlami są dobrymi ćwiczeniami siłowymi?

Dla dobrej formy, ćwiczenia z użyciem hantli należą do najprostszych i najlepszych ćwiczeń siłowych, jakie możemy wykonać dla naszego ciała bez konieczności wyjścia na siłownię. Łatwy sposób na rozpoczęcie lub rozwój treningu siłowego, treningi z hantlami mogą pomóc w budowaniu i rzeźbieniu mięśni całego ciała. Używając ćwiczeń z hantlami, dobrej techniki i stopniowo zwiększając intensywność pracy, będziesz stukrotnie silniejszy.

Budowanie siły w mięśniach pomaga budować beztłuszczową masę mięśniową, co wspomaga spalanie tłuszczu. Wykonywanie ćwiczeń wzmacniających mięśnie co najmniej dwa dni w tygodniu, daje odpowiedni efekt. Regularne włączenie treningu siłowego w rutynę, zapewnia dwa główne cele: budowa mięśni i spalanie tkanki tłuszczowej.

Czy treningi z hantlami mogą pomóc w odchudzaniu?

Wykonywanie treningu oporowego (w tym przypadku z hantlami) pomaga w budowie i kształcie mięśni, a także ich ujędrnieniu. Zapewni również utratę tkanki tłuszczowej, a nie masy mięśniowej. Wreszcie, stymulując mięśnie treningiem oporowym, podnosi się również metabolizm podczas regeneracji ciała.